12/28/2010

Aula Simfonia Jakarta - Jakarta's First Class Concert Hall

As an avid classical music lover I was pleasure to visited Aula Simfonia Jakarta last month. The concert hall suitable for 1,200 audiences is nicely built on the center of Jakarta around Kemayoran district. I was fortune to being permit to enter the concert hall for educational purposes and greatly impressed. The acoustic is of international standard and most importantly, they featured world class programme regularly. That's what Jakarta really needed. A place to enjoy serious classical music. As for November 2010 and Christmas season, the Aula already featured Chopin's Piano Concerto twice with local pianist as well as overseas, such as Dubrovnik Symphony Orchestra from Croatian.

What I will expected later is this will effect on a rise of young Indonesian talent to catch up many "breed" from Korea, Japan and even more Chinese, whether it's a young pianist or violinist. Along with Singapore's Esplanade (and their already strong foundation in classical music (at least in SE Asia) with their symphony in residence and local conservatoire), Jakarta's Aula Simfonia is a worth place to visit.

Photo is not to be used without owner's permission.

Sebagai penggemar berat musik klasik keberadaan Aula Simfonia Jakarta adalah sebuah kebanggaan. Aula yang dibangun di dalam konteks "memperkenalkan mandat kultural" ini berkapasitas 1,200 kursi dan siap mementaskan konser orkestra dunia. Bagian terbaik adalah kesinambungan program-program dunia yang dihadirkan Aula ini. Di musim November 2010 hingga Natal telah digelar beberapa konser piano Chopin yang dieksekusi oleh soloist lokal maupun international, seperti dari Kroasia Dubrovnik Symphony Orchestra.

Dengan adanya Aula Simfonia ini, Jakarta sekali lagi mengejar ketertinggalannya, terlebih dari kota tetangga Singapura, yang telah cukup jauh membangun kultur musik klasiknya. Singapore memiliki gedung Esplanade yang bisa untuk menampung konser dan ruang theater untuk pagelaran operatic. Selain itu juga ada Singapore Symphony Orchestra dan sebuah konservatori musik. Jadi, diharapkan dengan adanya Aula Simfonia ini terlebih bisa memancing tumbuhnya generasi baru pemusik di aliran klasik. Baik Korea, Jepang, Cina telah jauh meninggalkan kawasan ASEAN untuk hal ini.

Lihat / Visit  Aula Simfonia Jakarta

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...